Йога Асани – видове йога пози

Йога Асани – видове йога пози

Йога Асани

Представяме ви най-популярните Йога Асани (пози).
Прочетете следващите редове преди да преминете към различните видове йога пози, за да получите някои полезни съвети при изпълнението на асаните.

Метод на подредба на йога позите

Позите са подредени са според необходимостта за предварително загряване и разтягане на тялото, за да е по лесно да бъде изпълнена следващата поза.
По трудните видеове асани са подредени по назад.
Позите за баланс са също по-назад за да може да ги правите с концентрация след като сте раздвижили тялото ви.

Дишане и продължителност на позите

Дишането е един от най-важните моменти при изпълнение на йога позите.
Опитайте се да дишате дълбоко коремно дишане.
Много важно: вместо да отброявате секунди за за да преминете в следващия вид поза, отброявайте брой вдишвания и издишвания. Така ще останете в настоящия момент и ще постигнете много добро състояние на медитация, дори когато правите йога практиката.

Бадха Конасана

Поза Пеперуда

Baddha Konasana ( बद्धकोणासन )

Тази поза помага за  разтягането на тазобедрените стави, бедрата и коленете. Подобрява функциите органите на отделителната система:  пикочния мехур, яйчниците, простатната жлеза и бъбреците. Спомага за Укрепва сърдечната дейност, повлиява положително кръвообращението. Повлиява добре при болезнена менструация.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ
МАРДЖАСАНА​–Marjariasana

Марджасана

Поза Котка

Marjariasana ( मार्जरीआसन )

Поза котка разтяга врата, гърба и кръста. Подходяща за първично разтягане преди по-трудни пози.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ
Bitilasana - Битиласана

Битиласана

Поза Крава

Bitilasana ( बिडालासन )

Поза крава разтяга гръдния кош и коремната стена. Въздейства благотворно върху коремните органи и кръста.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Ащангасана

Поза Осем крайника

Ashtanga Namaskara ( अष्टाङ्ग नमस्कार )

Позата повишава силата на ръцете, раменния пояс, гърба, седалищните мускули, бедрата и прасците. Подобрява баланса на тялото и метаболизма.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ
Бхуджангасана - Bhujangasana

Поза Кобра

Поза Кобра

Bhujangasana[ ( भुजंगासन )

Поза кобра помага за разтягането на врата,  раменете, гърба, кръста, коремната стена, тазобедрените стави, бедрата. Позата стимулира храносмилането, повишава вътрешната топлина, засилва метаболизма. Подходяща е при симптомите на стрес, астматични, сърдечни и белодробни оплаквания.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Адо Мукха Сванасана

Поза Куче Гледащо Надолу

Adho Mukha Shvanasana ( अधोमुखश्वानासन )

Асана Куче Гледащо Надолу. Позата разтяга: гръбни мускули, раменете, лактите и китките, гръдния кош, кръста, седалищните мускули, бедрата, коленете, прасците и глезените, ахилесова пета и ходила. Изгражда сила на ръцете, рамената, гърба и краката.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Анджанеуасана

Поза на Анджани

Anjaneyasana ( अञ्जनेयासन )

Асана Анджанеуасана помага за коригиране на стойката, подобряване на баланса, разтяга бедрата, коленете и глезените и предната част на тялото. По за контрол на дишането и фокуса.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Баласана

Детска поза

Balasana ( बालासन )

Детска поза е подходяща за отмора при комбинация от по-трудни асани. Позата Разтяга бедрата, коленете и глезените. Успокоява нервната система, регулира кръвното налягане 

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Джану Ширшасана

Поза с глава, наведена към коляното

Janu Sirsasana ( जानुशीर्षासन )

Позата разтяга гърба, раменете, ръцете, кръста, седалището, бедрата, сухожилията на коленете и глезените.  Повлиява добре при, главоболието, менструалния дискомфорт и симптомите на менопаузата. Подобрява се храносмилането.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Анантасана

Поза със странично повдигнат крак

Anantasana ( अनन्तासन )

Асана Поза със странично повдигнат крак. Помага за разтягането задната част на бедрата и стягането от едната страна и разтягането от другата страна на страничните коремни мускули. Подобрява подвижността на тазобедрените стави.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ
Гомукхасана - Gomukhasana

Гомукхасана

Поза Кравешка глава

Gomukhasana ( गोमुखासन )

Позата кравешка глава​ разтяга раменете, раменния пояс, плешките, китките, тазобедрените стави, коленете и глезените. Разтяга и гръдния кош.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Бхаратваджа

Поза усукване на Бхаратваджа

Bharadvajasana( भरद्वाजासन )

Позата разтяга гръбначния стълб, раменете, кръста и бедрата. Намалява напрежението във врата и кръста.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Матсиендрасана

Владетеля на рибите - половин странична извивка

Matsyendrasana ( मत्स्येन्द्रासन )

Позата разтяга горната част на гърба. Изпъва раменете, бедрата и шията. Извива гръбнака. Помага при проблеми с черния дроб и бъбреците. Действа благоприятно при менструални болки

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Дханурасана

Поза Лък

Dhanurasana ( धनुरासन )

Позата разтяга предната част на тялото – врата, раменния пояс, раменете, ръцете, гръдния кош, коремната стена, бедрата, коленете и глезените. Асаната дава сила на мускулите в задната част на тялото. Практикувайки често позата ще подобрите стойката си.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Халасана

Поза Рало

Halasana ( हलासन )

Поза рало служи за разтягане гръбначния стълб, шията, седалището, бедрата, прасците и глезените. Асаната намалява стреса и умората, както и  подобрява симптомите на остеопороза. Помага при настъпване на менопауза, или при безплодие.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Гарудасана

Поза Орел

Garudasana ( गरुडासन )

Поза Орел е подходяща за изграждане на баланс и концентрация. Разтягат се раменете, лактите, китките, плешките, таз, бедрата и коленете. Изгражда сила на прасците и глезените. 

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Анантасана / Какасана

Поза Гарван

Bakasana ( बकासन ) / Kakasana / ( ककासन )

Поза Гарван изграждаща баланса и стабилността на тялото, концентрацията и стабилността на ума. Асаната повишава силата на предмишниците, бицепсите, трицепсите, гърдите и китките. 

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Бхуджапидасана

Поза, притискаща раменете

Bhujapidasana ( भुजपीडासन )

Поза, притискаща раменете повишава силата на гърба, раменния пояс, раменете, ръцете и китките. Асаната тонизира коремната стена и подобрява баланса на тялото.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Адо Мукха Врксасана

Поза стойка на ръце

Adho Mukha Vrksasanaa ( अधोमुखवृक्षासन )

Асана Поза стойка на ръце. Позата изгражда сила на трапеца, гърба и плешките, раменете, мишниците, предмишниците и китките. Работи за баланс на тялото и концентрация.

ИЗПЪЛНЕНИЕ + ПОВЕЧЕ ИНФОРМАЦИЯ

Иван Петров

Здравейте, Аз съм Иван и съм странник и изследовател по пътя към истинското ни "АЗ" и към творческото начало на творението, в което живеем всички ние. Използвам този блог за взаимопомощ, за да споделя с вас всичко това, което оставя отпечатък в душата ми по време на пътешествието. Вярвам че всеки от нас стъпва сам по своя път, но всички вървим душа за/до душа! [ВИЖ ПРОФИЛА НА ИВАН ПЕТРОВ]